søndag 10. august 2008

En drøm blir virkelighet

Ettåringene som skal til Thailand, Japan, Mali, Enland, Frankrike og Madagaskar

Det er helt vilt! Om en uke reiser jeg til Madagaskar! Det har virket så fjernt, og jeg tror ikke jeg helt forstår det enda... I den anledning kan jeg med stolthet annonsere min nye (første) blogg, hvor du kan holde deg oppdatert på hva som skjer i mitt liv de neste 10 månedene - ENJOY!
Helt siden jeg var på Madagaskar i 2005 har jeg drømt om å bo på øya. Da jeg hørte om muligheten for å ta siviltjenesten i NMS og dra ut, ble jeg så utrolig gira!

Nå har jeg vært sivilarbider i NMS i 2 måneder, og det har vært spennende, morsomt, og til tider litt slitsomt... Jeg har fartet rundt på leirer og festivaler, og her kommer en liten liste over hva jeg har vært med på i sommer;
Barneleir på Stenbekk
Familiefestival på Åpta
Generalforsamling i Bergen
Leir på Mesnali for voksne
Ettåringskurs og 18:30
Tenmisjonsfestivalen på Åpta

Det har vært sinnsykt bra å bli kjent med så mange herlige folk i alle aldere. Jeg har virkelig blitt kjent med NMS i Norge, fått gode venner og bønnepartnere. Det er fantastisk!

Nå er det klesvask, innkjøp, pakking og rydding, samt tårevåte farvel som står på programmet. Det er bare å konstatere at snart blir drømmen virkelighet!

5 kommentarer:

Therese sa...

Jeg skal i alle fall følge med så godt jeg kan på hva som vil skje der nede:)

Preben Axel sa...

Takk, og jeg vil følge med på deg i Ængeland! Skulle ønske vi dro alle på samme team da... men derfor er det genialt at vi kan følge med likevel... Kan hende jeg spør om noen blogg-tips, er ikke så himla dreven... Preben

Helene sa...

Preben, gratulerer med blogg:) jeg skal følge med og kommentere vetu! moro. masse god tur. vi ses før du aner det;) hehe..lunsj halv 12? ja, takk!

Bjørg sa...

Hei igjen Preben!

Stilig blogg, gratulerer!
Og lykke til på reisa mot sør.
Takk for gode samtaler og godt samarbeid i sommer.

Guds fred

Bjørg

Kari H sa...

Heisann - flott blogg då:)Team hadde absolutt vært bra, men me kan jo kanskje kalle detta ett slags "fjern-team" - hehe, kontakten skjer over nettet - og det æ jo utrolig godt å tenke på andre som jobbe med d samme- felles mål. Æ ska jaffal be for dæ og resten a gjengen.